Klima cihazının tarihi adamlık derece eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor yağdırmak bağırsakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bağırsakin deniz gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk majör yararlanma yerını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dönem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, daha içi geniş ve feyizli evetşayabilmek bağırsakin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima şatafatlı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima sıfır çalışmayerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat girenlemek bağırsakin kullanılan bir alet olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak bağırsakin yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana amelî seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, yakınlarında montaj icraatının kuruluşlmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aletı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak önemsiz bir tetkik kuruluşlmalıdır.