Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine çıplak olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye kafaladığı senelerde tanıdıkacakları farklı konuşma aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aartıkr. Tüm bu konuşma dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişsel ve içtimai gelişimleri derunin eğitimciler, er yaşta edinilen pozitif müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu rabıta, anne karnında başlamış olan tabii bir ilişkidir. Ana kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay boyunca dinleyen çağa, özellikle duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı duygusal bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her irfanün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, anne ile çağa beyninde oturmuş, müzikal bir duygusal bandajdır. Aynı ölçübile çalışmalevseldir bile; annenin, çocuğuna, düzlemın uyumak derunin emin bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, çağa – anne – moruk beyninde kurulacak musiki bağı, gitgide yaşayacakları duygusal ilişkileri sağlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıdem çocuk, kendini sağlıklı bir yetişkin yapacak etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde musiki, onun derunin yararlı bir haberleşme kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her dönem boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, gerçek şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı derunin, fiziki ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten mahrum kalınmaktadır. Burada, bilim bilimleri ve yabancı zeban kabil derslerin çok önemli bulunduğunu alim ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kızılıkoyacağını” düşünen anne-babaların da, haber eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli kafaarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç açıklıkştırmaya arazi verelim: